THE LADY IN THE VAN

17 mei 2019

THE LADY IN THE VAN

Een geweldige film met Maggie Smith in de hoofdrol. The lady is verloederd. Naarmate de film vordert leer je haar als een mens kennen, eerlijk soms manipulerend voor haar eigen goede doel.

Laat ik bij het begin beginnen. Op weg naar Italië!

Het land presteert dramatisch slecht in het economische verkeer, het is onbetrouwbaar, bewoners zijn figuranten in een opera waar de hoofdrol door de regering gespeeld wordt met een wisselende cast.

Allemaal argumenten om het land te mijden. Niet voor mij. Ik droom er al jaren van in dit land te kunnen gaan wonen. De weg er naar toe is lang en vol misleidingen. Ik voel me verwant met Odysseus. Laat ik het niet te zwaar maken. Niet nu in ieder geval.

Verbazend hoeveel materiele beslommeringen je weten te binden aan een plek waar je helemaal niet meer wil zijn: huis, vrienden, afspraken, werk, tuin of reparaties. De uitbottende roos had het bijna voor elkaar me op haar bloemenpracht te laten wachten.

Het is 12 mei, ik start de Renault Traffic uit 1991. Ik ben 62 jaar. Heb de zwarte hond Bruno bij me. De diesel ronkt dat ie er zin in heeft.

1. Margreet Sala:
    1 juni 2019
    17 juni? De tijd gaat snel als je het naar je zin hebt!😉 ...... Never a dull moment!?
    Gezellig om je stukjes te lezen en herkenbaar in sommige gevallen. Gr van ons!
  2. Anne Dop:
    1 juni 2019
    Haha. Ja he kijkt wat minder op de klok en nu ook al minder op de kalender