BOVEN-AARDS

22 juni 2019 - Pomarance, Italië

20190610_145821Grens voorbij

Er zijn van die dagen en vandaag is zo een dag.

Vannacht begint het te onweren en omdat ik wakker word begin ik na te denken en denk ik “help ik sta onder bomen”. Als er een ding is waar je niet onder moet staan dan zijn het bomen, heb ik altijd geleerd. In mijn pyjama start ik in allerijl de motor en rijd ik naar een open plek.

Ik blijk klaarwakker en zie en hoor hoe de dag begint. Het doet me denken aan mijn studententijd, toen was ik nog heel vaak wakker als de dag begon. Er overvalt me een raar soort melancholie, nee het is meer een ongrijpbare bui de zich van mij meester maakt. Wat ben ik eigenlijk aan het doen, vraag ik me af. Een project of woonstee zoeken in een land dat in mijn dromen heel duidelijk en overzichtelijk aanwezig is; maar in de realiteit lijkt het wel of ik een speld in een hooiberg zoek. Het land is zo groot, het aanbod zo enorm, de cultuur zo onbekend, mijn talenten zo breed maar daarom geen enkele perfect. Ik ben nu 5 weken en 3 dagen onderweg. Ik leef in “niemandsland” en het ziet er naar uit dat ik in dit begerenswaardige land nog heel wat geduld zal moeten opbrengen. Mijn ratio zegt me dat dat wel gaat lukken, maar mijn emotie is vandaag de baas.

Marcel, een goede vriend wordt vandaag begraven. Ik kan er niet bij zijn. Ook dat nog. Gelukkig is mijn reis gezegend met een internetverbinding en kan ik via de kerkomroep.nl de dienst onder de lieflijk geurende pijnbomen in Cecina ( Livorno) bijwonen. Er speelt zich, daar boven ons, heel wat af. Een goede reis, Marcel!

20190617_130141Grens voorbij camporosso

1. Elf:
    22 juni 2019
    Ik ben net klaar met lezen ... de kerk beld, hier in Dompierre !
    Het is 10 uur s’avonds, de Zon verdwijnt. Miss jou !
    Elf
  2. Marian Wezenbeek:
    22 juni 2019
    'Er zijn van die dagen' die je 'thuis' gebleven ook zou hebben gehad. Weet zeker dat het weer beter wordt. Ik geniet van je verhalen!!!
  3. Bart:
    23 juni 2019
    Wat Marian hierboven zegt. Maar ik denk ook dat je een wezenlijke snaar raakt bij wat je bent gaan ondernemen. Ben je op zoek of niet? Of vindt datgene jou? Door het te gaan doen word je wijzer. Of de uitkomst, die wijsheid je bevalt, dat kun je nu niet zeggen. En dat is maar goed ook, want anders zou je je onbevangenheid verliezen. Je gaat de inspiratie vinden, dat weet ik zeker, want je hebt ook veel te bieden. Dapper dat je er zo open over schrijft (en je mag altijd bellen!).
  4. Frank Hilwig:
    23 juni 2019
    Dag Anne, ik denk dat hier ook die oude wijsheid uit het Oosten geldt: niet het einddoel is van belang, maar wel de reis ! Je komt onderweg zoveel dingen dingen die je nooit zou hebben meegemaakt als je niet op pad was gegaan. Zo kan ie wel weer, ik lijk wel dominee Gremdaat... tijd voor koffie !
  5. Frank Hilwig:
    23 juni 2019
    ...zoveel dingen tegen die je...
  6. Bom:
    23 juni 2019
    Thoreau Traveller for the voyage NOT for the destination.. En voorzover het la recherche dus temps perdu is leef je toch in het vandaag. Misschien dus niet zoek en vindt maar reis en kijk en blijkt de 'vondst' al gerede tijd binnen bereik.
    Je bliksem proef opstelling midden in een weiland deed m'n tenen even krullen ..
  7. Jan de Graaf:
    23 juni 2019
    Anne Marie, waar zit je toch? Pomarance opgezocht. Heeft niks met de Po te maken. Ligt in de vallei van de hel lees ik. Valle del Diavolo. Geen wonder dat je je wat eigenaardig voelt.
    Er zijn ook geisers en warme baden – zo knap je vast weer op en word je bruisend!
    Leuk te weten waar je zit en dat het je goed gaat. Geniet van je verhalen.
  8. Sam:
    24 juni 2019
    Hey Doppiye, heerlijk dat verhaal wat ben je toch een heerlijk wijf ( gelukkig weet je wie het zegt!!)
    Kreeg van Alet het boek van Vreugde ( or book of joy), iets met de Dalai Lama en Desmond Tutu ( mijn Helden) , regel dat en je reis wordt oneindig veel mooier en dieper. Ha meer geef ik niet weg!!
    All the best en tot... Lfsx Hero
  9. Tanya:
    24 juni 2019
    Van al je kwaliteiten scoort “ schrijven” heel hoog. Heb je mooi verwoord dit moment in je leven!