GEVANGEN IN VRIJHEID Elx-Alicante

7 maart 2022 - Rotterdam, Nederland

20220307_122038

20220307_122053

20220305_164631

Tijdens mijn wandeling door de duinen van Elx heeft de geur van de ziltige zee plaats gemaakt voor die van pijnbomen en eucalyptus, sinaasappels en citroenen en wanneer ik aankom op de plek waar mijn camper een paradijselijk plekje heeft gevonden onder de palmbomen waar nog onrijpe dadels beloftevol hangen te wiegen in de wind, zie ik in mijn ooghoek een paar Womo’s.

Womo’s dat zijn, meestal Duitse, woonpaleizen op wielen. Dat belooft niet veel goeds!

Een fitte vijftiger loopt langs mijn 28 jarige rapido’tje en inspecteert de door hem gehuurde andere plek, naast mij. Vriendelijk bied ik aan mijn rapo’tje te verplaatsen en wanneer ik dat doe blijkt mijn nachtmerrie bewaarheid: de regenval van die nacht heeft ervoor gezorgd dat ik vast zit!

Even later sta ik op het doodlopende weggetje het Womo verkeer te regelen als een volleerde schomo (schoolmoeder) en bedien me van een eigen, ter plekke uitgevonden Esperanto. Het werkt en helpt! Ware het niet dat de volgende dag zal blijken dat ik de eigenaar van het terrein waar ik opsta ook heb weggestuurd.

Rest nog de 5 ton Womo van een ex- truck chauffeur met rugklachten. Samen met zijn vrouw krijgen we wiegend en duwend het vehikel weer op vaste bodem. Het stel uit zijn dankbaarheid door ook mij uit de modder te willen helpen. Dat mislukt!

“Zachtjes valt de regen op mijn camper raam”, zing ik mijzelf die nacht in slaap. Ik heb genoeg water en gas om te verwarmen en als dat uitgeput is, genoeg geld voor een hotel.

Hoe zal ik mijn dagen gaan slijten, hier in dit paradijs? Wandelen naar zee? Het boek over Paul Fentener van Vlissingen uitlezen, de audio storytel.com “de meesten mensen deugen” luisteren ? Net wanneer ik besluit dan maar aan het schrijven van een boek te beginnen hoor ik in de verte het pruttelen van een motor. Het is de man die ik wegstuurde, met een tractor! Er is niet veel taalkennis voor nodig om een singel aan de juiste! haak te slaan en in 6 pogingen glibberend en glijdend (ik had toch nog even 5 grote keien uit de route verwijderd) de camper op een stabiele ondergrond te krijgen.

Zo gaat dat met debuterende schrijvers

1. José Stolk:
    7 maart 2022
    Lieve onvermoeibare Annemarie, wat een avontuur weer!😘
  2. Bart:
    7 maart 2022
    Saai is het leven nooit bij jou😉💪
  3. Tineke:
    7 maart 2022
    Kostelijk verhaal weer! Dat boek wordt een bestseller!
  4. Jos Tjepkema:
    8 maart 2022
    Leuk op reis valt soms niet mee….
  5. Jan de Graaf:
    8 maart 2022
    de penarie is een onuitputtelijke bron van schrijfplezier
  6. Tante Ann:
    9 maart 2022